Tanácsadó Magazin

Élelmiszerboltok az interneten

Írta:

Egyre jobban terjednek az internetes élelmiszerboltok, akik online kínálják termékeiket. Eddig elsősorban a fővárosban és ahhoz közel lakók élvezhették ezt, de most már több vidékre is szállító webshopot találhatunk.

Nemrég az egyik magyar tulajdonban lévő élelmiszer áruházlánc kezdte el online működését, több mint 3000 termékből válogathatnak a vásárlók az interneten.
Jellemzően ezen élelmiszerboltok a rendelés leadását követően akár már 48 óra elteltével szállítanak, a szállítási időpontot pedig a vevő választhatja ki a felkínált lehetőségek közül; így akár este is át lehet venni a termékeket.

Ezen élelmiszerboltok kínálatában minden termékkategória megtalálható. Vannak ahol pékárut, tejtermékeket, csomagolt húsokat, zöldséget, gyümölcsöt is lehet rendelni, vagyis friss termékek is a kínálatba kerültek.
Ezen kívül húst, zöldséget, kávét, alkoholt, de még virágot is vehetünk. Külföldön már több éve divat az online vásárlás.

A szakemberek azzal számolnak, hogy a webes vásárlás a jövőben folyamatosan erősödni fog, ezért nagy hangsúlyt fordítanak az élelmiszerboltok erre a területre.
A Tesco Globál Áruházak Zrt.-nél január közepén indult el az előregisztráció a Tesco Online Bevásárlásra, amelyre a várakozásoknál jóval többen regisztráltak. Az új szolgáltatás 2013 márciusának végéig beindul, mely során a szolgáltatás keretében mintegy 20 000 termék lesz kapható, házhoz szállítást pedig egyelőre Budapesten és környékén terveznek.

Érdemes lehet elgondolkodni ezen a kisebb élelmiszerboltoknak is, de fontos, hogy elsősorban a gazdaságos üzemeltetés feltételeit kell megteremteni, és egy ilyen beruházás elsősorban informatikai oldalról költséges. Akkor érdemes elindítani egy kisebb vállalkozásnak egy webáruházat, ha pontosan látja, hogy a forgalomból mennyi idő alatt térül meg a befektetés.

Emellett a felmérések szerint Magyarországon népszerű a házhoz szállítás, így fontos kiszámolni, hogy milyen költségekkel tudjuk a szállítást megoldani, hogy az megtérüljön.
Ezzel szemben Nagy-Britanniában más a helyzet, ott ugyanis minden negyedik online élelmiszerüzlet megszünteti a tevékenységét. Évekkel ezelőtt az internetes megrendeléssel történő vásárlás kényelme még forradalmasította az üzletágat, a fogyasztóknak nem kellett elmenniük a hipermarketekbe, és cipekedniük se kellett, a termékeket házhoz szállították. Azóta azonban fordult a kocka. Sok vevő panaszkodott a magas árakra, a nem megfelelő kiszállítási időre és a rendelés feldolgozási hibáira. Ennek következtében többen visszatértek a hagyományos bolti formákhoz. A megcsappant vásárlói létszám miatt az üzletek negyede hagyott fel a tevékenységével.

A fogyasztók elvándorlásában fontos szerepet játszott még, hogy az emberek szeretik látni és kézbe fogni a terméket, mielőtt kifizetik azt. Az online megrendelésnél viszont erre nincs lehetőségük.
A vásárlók nem egyszer azon is felháborodtak, hogy nem a kért árut szállították ki nekik. Ha a megrendelt termék nem volt készleten, akkor az áruház helyettesítő terméket küldött helyette, ami azonban többeknek csalódást okozott.

Ezen felül az élelmiszereknél (tej, tojás, felvágott) nem árt látni a lejárati, szavatossági dátumot, amit az internettel ellentétben egy kereskedelmi üzletben bárki meg tud nézni.

0